January 17, 2011

Enam.

hari ini budak besar dari mesir datang ke jordan.
mula-mula suruh dia datang sendiri ke irbid
budak besar kan dah besar, bagi instructions je ..
"naik bas sariyah daripada airport, lepastu sampai mujamma' syimali, naik bas hijazi datang ke irbid. lepas dah sampai duwar qubah, sy ambik"

tapi
tiba-tiba, hati terdetik olehNya untuk menjadi seorang adik yang baik
maka kaki diangkat dengan penuh bersemangat ke amman
semata-mata untuk menjemput si budak besar mesir
takut dia sesat pula nanti
lagipun hari ni birthday dia
sebagai adik, kenalah jadi baik, kan?

dalam teksi ditanya berbagai-bagai soalan
kalau 'berapa' dalam ammi jordan apa?
kalau 'kau apehal' macam mana pulak?
kalau 'saya belum sampai' ghano?

budak besar mengajukan soalan bertubi-tubi macam inspektor sahab masa interrogation

terkulat-kulat aku menjawab.
kumat kamit kumat kamit
huwaaa..
sedih rasanya sebab tak dapat kuasai betul-betul vocab arab
duduk dah empat bulan, tapi yang perkataan basic pun tak lekat-lekat lagi
aku tak cukup pemerhatian dan usaha agaknya
malu sungguh dengan orang mesir
rasa macam nak timbus muka bawah padang pasir
maluuu...

beberapa hari lagi, umi abah semua nak datang
habis la aku.. mesti kena perli sebab belum masyi arab lagi
yah! mari semangat belajar arab dalam beberapa hari je lagi.
semangat semangat.
yosh!

p/s : doakan saya berjaya. :D


No comments: